tisdag 8 mars 2011

Nya hjul



Jag har monterat nya hjul på mina rullskridskor. Det är allroundhjul (halvmjuka) som ska passa både inne och ute. I torsdags hade jag dem i FVC och det var tungrullat! Bra träning för benen. Igår i skatehallen var de nya hjulen underbara. Det var bra grepp, skön kontakt med golvet och eftersom de är smalare så är de mer lättmanövrerade. Me like.

Idag på träningen körde vi en övning som hela min kropp protesterade emot. Det var en nyttig övning men den passade inte mig. Den fick mig att vara tillbaka i skolgympan och samma känsla kom tillbaka: Jag är sämst. Jag kommer att komma sist. Jag vet det, alla vet det. Annars känner jag aldrig så med Roller Derby men denna övningen passade inte mig. Turligt nog gjorde vi annat också. På slutet körde vi lite packövningar och det var nyttigt OCH roligt. Mer packövningar åt folket!

2 kommentarer:

  1. Om du pratar om tävlingen där från magliggande till flaskgripande, så håller jag med! Då är vi två som känner sig sämst. Ogillar verkligen den, även om jag vet att även mindre roliga övningarna har sin nytta. ;)

    SvaraRadera
  2. Skönt att inte vara ensam om att ogilla den. Jag tröstar mig med att det är en nyttig övning och att jag kommer att bli bättre på den!

    SvaraRadera