tisdag 10 april 2012

After Påsk

Påsk ligger efter julen som mathelg. Jag skulle kunna säga jul "light". På påskbordet har vi bantat ner julbordet både vad gäller olika sorter och mängd. För min del blev det en hel del korvgrillning tack vare det fina vädret men jag var förberedd och hade inhandlat vikvtäktarkorvar. De var inte lika goda som grilli makkara men betydligt nyttigare. Jag åt av allt som serverades på påskbordet och det så att magen stod i fyra hörn. Min stora räddning var att vi inte hade den stora godisskålen som brukar finnas på påsken. Summa summarum var jag på viktväktarna idag och jag hade gått upp ynka 0,2 kg och det räknas inte. Eller jo det gör det; 0,2x5=1kg men nu hade jag ju gått ner mycket till förra invägningen (1kg) så det kändes ganska naturligt att plussa denna veckan bara för det. Nu är jag back on track och nästa vecka blir det minus igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar