måndag 2 april 2012

Glad överraskning

Förra veckan bestämde jag ju mig för att ta tag i min vikt och gå ner ett par kg tills det är dags att gifta sig. Jag var en strikt och duktig viktväktare fram till torsdag kväll då jag drabbades av the crazy eye. I min ynklighet beordrade jag min käre sambo att köpa en påse chips till mig på vägen hem, vilket han också gjorde. Jag satt i soffan och smällde i mig 75% av påsen. Dagen efter var tanken på den planerade lunchen (Smal asiatisk soppa) som bortblåst och jag mumsade i mig rester som jag hittade i kylen. I helgen blev det resten av chipspåsen, hemmagjorda hamburgare, krämig kassergratäng med smördegslock, glass och vin. Det enda som jag gjorde i helgen som var bra för min viktnedgång var ett rollerderbypass och att jag skippade nattmackan igår. Fatta min förvåning när jag gått ner 1,1kg sen förra veckan! Då var jag på vv på eftermiddagen och då väger jag lite mer än innan lunch och jag kanske hade på mig ett par lättare jeans, men ändå! Nu siktar jag på att överleva påsken utan att gå upp så mycket. Jag kommer ihåg förra påsken då jag spårade ur totalt och det tog tre veckor att komma på rätt köl igen. Jag tror att jag ska ta med lite linssoppa (fantastiskt god sådan) och lite skalade morötter till stugan så jag kan dämpa lite av suget. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar