fredag 28 januari 2011

Dålig utveckling

Blä, idag kändes det inte alls bra på roller derbyträningen. Jag tyckte inte jag gjorde några framsteg alls. Jag är fortfarande feg, har svårt att slappna av och få flyt i åkningen och jag åker långsamt! Det är tur att de tjejer som började för ett par veckor sedan inte började när jag började för då hade jag nog inte fortsatt åka. De är så duktiga och lär sig så snabbt! Jag är så imponerad och så avundsjuk. Nåja, nu är jag ju biten av roller derbydjävulen och jag sitter fast ordentligt, så nu går det inte att sluta. Det finns bara en lösning på problemet och det är att fortsätta träna och nöta tills det sitter. Jag har ju varit och tjuvtränat lite och filat på min teknik vad gäller översteg högersvängar (vi svänger ju bara vänster när vi åker runtrunt), vändningar (båda hållen) och baklängesåkning. Mitt nästa projekt (förutom att jobba vidare på ovanstående) är att lära mig ta översteg även när jag åker bakåt. Men framför allt måste jag sluta åka som om jag har ett kvastskaft upp kört i r-n. Jag vet vad jag gör fel men när ska jag lära mig det? Nåja, det är ny träning på söndag och förhoppningsvis gör min kropp som jag vill. Miss Maniac ska hålla i träningen och vi ska köra tacklingar... det kan sluta hur som helst! Miss Maniac är härligt tuff och orädd, en roller girl att se upp till.

3 kommentarer:

  1. De största framstegen gör man alltid i början, sedan blir det allt trögare.

    SvaraRadera
  2. När snön är borta kan vi kan vi öva hur mycket vi bara vill det kommer nog göra en stor skillnad på hur flytande vi åker. Rädslan kommer att minska när vi kan få rulla fler än 2-3 gånger i veckan och på fler olika underlag. :)

    SvaraRadera
  3. Du kanske inte ser dina framsteg som jag ser dom. Men du gör absolut massor varje träning.
    Vi ses ikväll va?

    SvaraRadera