tisdag 18 januari 2011

Projekt 5

På nyårsnatten kom jag på att jag skulle utmana mig själv att gå ner 5kg. Sedan jag nådde min målvikt hos Viktväktarna i juli har jag hållit mig inom målviktsintervallet utan några större ansträngningar men nu vill jag ha lite utmaning. Jag vet att denna nya vikt inte kommer att hålla någon längre tid, för det kommer att innebära uppoffringar som jag inte är villig att göra. Sagt och gjort, jag ställde mig på vågen och kom fram till att jag ska ner till 66,4kg. Jag har fram till nu förberett mig mentalt och från och med igår är jag mer noggrann med vad jag äter. Jag har på dessa två dagar insett mina problem (inte för att jag är speciellt förvånad) och det är mitt sötsug och suget på en nattmacka på kvällen framför TVn. I övrigt är det inga problem med maten. Jag vet att jag måste vara hård för det är nu det är tyngst men jag vet att det kommer bli lättare. Nu när min förkylning är på bättringsvägen ska jag öka träningsmängden också.

Här om kvällen gjorde jag en supersmaskig smothie på färskpressad apelsin, frusna jordgubbar och banan. Inget tillsatt socker! Nu kanske ni påpekar att frukten innehåller en hel del fruktsocker men det skiter jag i! Jag kör med viktväktarna eftersom jag vet att det funkar och där är så gott som all frukt fri. Denna smothie kostade lite propoints eftersom apelsinjuice kostar lite.

1 kommentar:

  1. Hejja hejja.... Om inte den utmaningen räcker åt dig kan jag ge dig en ny.... DU kan banta bort 20 kilo från MIG =O)

    SvaraRadera