tisdag 15 februari 2011

Ännu fler framsteg

The derby kisses på min vänstra axel är riktigt snygga nu och som tur är gör de inte ont längre. *gilla* Igår på roller derbyträningen hade jag med mig min besökande äldre bror så han fick se vad vi håller på med. Sedan i söndags har jag blivit mycket säkrare på vanliga översteg (eller crossovers som vi brukar säga) och jag tycker nog att jag blivit lite mjukare i knä och rygg.Vi körde bland annat balansövningar och översteg vid baklängesåkning. Även om min teknik, vad gäller baklänges crossovers, inte är så snygg så har jag i alla fall fått kläm på hur jag ska göra och jag tar mig bakåt i en cirkel. Det jag tycker är lite obehagligt är att det går snabbare och snabbare för varje steg jag tar. Vilket påminner mig om att jag behöver göra något åt mina stela nackmuskler. Det är läskigt att åka bakåt om det inte går att titta bakåt...

1 kommentar:

  1. Har funderat på hur det skulle se ut om alla tävlingsdeltagarna vore inoljade. Då blir inte tacklingarna så våldsamma.

    SvaraRadera