lördag 12 februari 2011

Datorstrul

Nu börjar min dator fungera som den ska. I mellandagarna la min dator bara av och gav inte några livstecken av sig. Vi satte in min hårddisk i vår NAS för att komma åt filerna och det skulle vi inte gjort. Nasen installerade program som gjorde hårddisken tokig. Jag började använda vår laptop men det var inte samma sak. Tur att jag har vänner inom datorbranschen för en av dem konstaterade att nätagget lagt av och jag investerade i ett nytt. Dessa datorkunniga vänner mutades med paltmiddag för att lösa problemet med (hård)disken. Efter några timmars fipplande hittades mina gamla filer till min stora lättnad.

Nästa steg var att installera windows 7 på burken och det bara strulade. Trots massa googlande och tweakande lyckades jag inte få datorn att vilja installera uppdateringarna. Efter en vecka beslutade jag mig för att installera om windows 7 och denna gången gick det som en dans. Nu kan jag installera program och göra personliga inställningar. Enda problemet just nu är att mitt ljudkort inte fungerar än men å andra sidan har jag inga högtalare eller hörlurar inkopplade heller så det är inte hela världen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar