onsdag 23 februari 2011

Dansbanan i Täfteå

Jag har precis sett Dansbanan i Täfteå och jag får lite fashbacks från en tid för längesen. Första året i gymnasiet åkte vi så gott som varje söndag kväll till Björkgården mellan Falkenberg och Varberg för att dansa bugg och gammeldans. Det var 100kr i inträde var gång och för det fick vi undervisning i nybörjarbugg, fortsättningsbugg, gammeldans och sedan var det fridans till liveband. Det var roligt och jag lärde känna många nya människor, men det var lite för dyrt för en som gick på gymnasiet och inte hade någon annan inkomst än studiebidraget som dessutom skulle räcka till kläder och andra nöjen.

I lördags spelades det en del rockabilly och det passar ypperligt att bugga till. Mot slutet av kvällen blev det mycket buggande eftersom två av mina vänner gillar att bugga. De växlade så jag dansade varannan låt med var och en av dem. De ha väldigt olika dansstil men som "dam" är det bara att följa. I vilket fall som helst var det skitkul!

1 kommentar: