torsdag 24 februari 2011

Träningsmusik

Idag efterlyste jag ny musik att springa till på facebook. En av mina vänner tipsade mig om FunBeat. På deras forum hittade jag http://www.mixmeister.com/, ett program där jag lätt kan kolla tempot på vilken låt som helst. Efter lite googlande och fipplande på datorn hade jag snickrat ihop en playlist på 8,4 timmar med potentiell löpmusik. Jag ska nu testköra den och rensa bort det jag inte gillar. Jag har inte tagit tag i ljudproblemet med min dator, så jag kan inte lyssna på musik direkt här, utan måste göra det i min iphone.
----------
8,4 timmar blev först 5,3 och nu är jag slutligen uppe i 7,7 timmar eftersom jag kom på några låtar som jag inte lagt in. Nu väntar jag bara på att jag först och främst ska bli frisk (några dagar) och sedan vill jag ha barmark!

Jag tar fortfarande emot förslag på låtar som ska provspringas.

Några favoriter just nu är:

Line of fire - E-type & the Poodles
Vårstämning - the Pinks
Olympia - E-type
Nur geträumt - Blumchen
Falkenberg - Jonny
Rock this party (everybody dance now) - Bob Sinclar
Pretty fly for a white guy - the Offspring
Don't stop me now - Queen
Thunderstruck - AC/DC
Cotton eye Joe - Rednex

2 kommentarer:

  1. mixmeister är fenomenalt tror dock att mina body/synthblandningar inte verkar passa dig.

    Finns du på funbeat? Eller halkade du bara in?

    SvaraRadera
  2. Bea: Jag har tydligen haft min användare på funbeat sedan 2008, men det är först nu som jag börjat använda den ordentligt.

    SvaraRadera