söndag 27 februari 2011

Onepiece

Nä, jag önskar mig inte någon onepiece i födelsedagspresent, jag vill bara berätta att jag inte förstår varför alla är så förälskade i dem? De är ju så fula! Första gången jag såg reklamen för dem tänkte jag att det var ett stort skämt. Ja, jag är gammal. Jag kommer inte att förstå varför det är snyggt att ha grenen nere vid knäna. Hur används de egentligen? Det enda användningsområdet som jag kan se, är i stugan vintertid för att få upp värmen. Jag skulle få värmeslag om jag hade en sån på mig när jag softar i soffan. De går att öppna, vilket för oss till nästa fråga: Vad har du på dig under? Kör du commando? Det blir ju ännu varmare med kläder under men utan kläder under blir jag tvungen att visa tuttarna (eller ädlare delar) om det blir för varmt. (Jag har sett på bilder att dragkedjan går att öppna även nerifrån.

Ni som känner mig och har festat med mig på universitetet kanske påpekar mitt flitiga användande av min overall vars modell liknar en onepiece. Jag säger bara: Bälte. Bältet var ett måste, inte bara för att undvika malplacering av grenen, utan också för att hindra att overallen for i golvet av sin tyngd när den var nercabbad.

Så, tillbaka till onepiecen eller rättare sagt oonepiecen. (Här i norr kan du sätta "o" framför allting) Vad har jag på mig i soffan? Tunn långärmad tröja och ett par träningsbyxor, mer spännande än så är det inte. Blir det för kallt har vi en gigantisk fleecefilt (förra årets julklapp från Metall).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar