tisdag 24 juni 2008

Uppryckning

En oootroligt lugn dag på jobbet, hoppas att det fortsätter vara lugnt. Jag har jour nu... Efter jobbet testade jag gymmet som ligger på området. Jag började med 10min rask promenad efterföljt av 5 minuters jogging. Utsikten från löpbandet är ut över en grusplan, lite metallskrot och byggbaracker. Yay! Det var så att jag nästan ville vända mig om och springa där ifrån. Sen var det dags för själva träningen, biceps och rygg stod på planeringen idag och jag körde riktigs slut på biceps. Det gick inte att göra en rep till. Körde samma övningar som på fvc. Imorgon blir det akslar, mage och lite ben om jag slutar i rimlig tid. Torsdag ska jag mest troligt gå på Body Pump. Det var längesen sist och det ska bli riktigt roligt att köra det igen. Men eftersom jag längtar så så kommer jag väl att få förhinder. :-( Var förbi mataffären i Obbola och hittade superfina rädisor. Det är härligt med sommar! Gjorde storkok köttfärssås (alltid bra att ha i frysen) och jag vet inte vad jag gjorde för speciellt med den men den vart supergod! Den avnjöts med pasta, en klick pesto och riven parmesanost. Efter maten bestämde jag mig för att botgöra gårdagen och så bar det iväg med stavarna en tur runt Holmsund. Det blåser rejält här nu... Om inte vinden vänder eller det mojnar så kommer Obbola-Karin att få ett bra träningspass på cykeln på väg till jobbet imorgon. Jag är stolt över mig själv. Efter ungefär halva portionen började jag känna mig mätt och kom fram till att det var onödigt att pressa i sig maten. En betydligt bättre dag än igår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar