måndag 16 juni 2008

Första kvällen i lägenheten

Efter 5 timmars bussresa var jag framme i Holmsund. Det första jag gjorde var att packa upp och sedan gick jag och handlade. Min plan är att baka bröd och göra pastasallad någon av de närmaste dagarna. Åt medhavd kycklingsallad och väntade på att klockan skulle bli 19 så jag kunde ta mig ut på nätet. Klockan gick långsamt och under tiden passade jag på att spika upp mina gardiner. Ja, du läste rätt, jag spikade upp gardinerna i rummet. Det finns ingen gardinstång, inte ens fästen för gardinstång och jag hade både spik och hammare med mig. Jag tycker att det är viktigt med gardiner, det är till stor del det som gör en lägenhet hemtrevlig. Det och tavlor. Jag har dock noll tavlor med mig men det ska jag ordna så småningom. Tänkte jag skulle köpa ramar och bara spänna snyggt tyg på dem och sätta upp på väggarna. Eller om jag hittar något annat billigt och snyggt att sätta upp. Ett annat projekt är att skaffa krukväkster. (eks-tangenten funkar inte på datorn jag sitter vid).


Nu ska liten karin ta cykeln och undersöka hur lång tid det tar att cykla till jobbet.


-------------


Det tog 12 minuter att cykla till jobbet. Eftersom det var så fint väder så utökade jag min cykeltur till att undersöka omgivningen. Jag lyckades hitta en träningshall 2km cykelväg från min lägenhet och längs den vägen fann jag biblioteket med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar