onsdag 18 juni 2008

Vilse i Holmsund

Det blev en timmes ruskigt snabb och kraftfull stavgång i Holmsund ikväll. Holmsund ser ut som en blandning av Slöinge och Ugglarp eller kanske Getinge och Ugglarp. Mycket mysigt, många välskötta trädgårdar och gamla, vackra hus. Det är en känsla som jag saknat i Luleå, att bara kunna strosa omkring och njuta av ett vackert stenparti här, en doftande syrenbuske där. Det var så fint och precis efter att jag fachinerats av allt det vackra och att det är en så liten ort att jag inte kan gå vilse så hände det - jag var lost. Men eftersom det är så pass litet så tog det inte så lång tid innan jag kände igen mig.
Det var lite synd att jag inte hade kameran med mig, så att ni kan se hur vackert det är. Fast jag hade ju ändå inte kunnat förmedla lukterna och de gör ju ganska mkt av helhetsintrycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar