tisdag 17 juni 2008

Första baket

För att göra min lägenhet mer hemtrevlig, mer JAG bestämde jag mig för att ignorera tröttheten och huvudvärken. Jag bestämde mig för att baka mitt favoritbröd som faktiskt sambons pojkar också gillar. Men innan de låg där och doftade nybakat fick jag slita. Jag hade en liten aning om att ugnen kanske inte var i det mest nystädade skicket så jag slog på den samtidigt som jag blandade ihop degen. Någon minut senare funderade jag på var det brann... Det brann inte, det var ugnen som osade. Jag stängde av den och rengjorde den medan jag väntade på att bullarna skulle jäsa färdigt. Ska ringa till hyresvärden och fråga om det är en avflyttande hyresgästen som städar eller om det är meningen att städa när man flyttar in. Det spelar inte mig nån roll, så länge jag slipper storstäda två gånger iaf utan ersättning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar