onsdag 25 juni 2008

Tuff dag

Om gårdagen var lugn så var det idag raka motsatsen. Har knappt haft en lugn stund. Fick t.o.m tumma på fikaraster och lunch! Skandal! Idag fick jag göra ett jobb utan min övervakare och det gick bra ändå. Tyvärr slutade inte arbetsdagen på topp. Jag körde fast och kunde inte komma loss. Och det var så djävla klantigt! Jag hade ställt trucken för att spana efter en port till fots. En port där jag skulle hämta lite saker. När jag vänder mig om ser jag den förarlösa trucken på väg mot mig. Jag springer mot trucken, slänger mig in precis lagom för att kastas mot rutan när den kör in i en balk. Den kör inte bara in i balken, den kilar fast sig i balken. Jag var tvungen att krypa till korset och be om hjälp... Till historien hör också att jag i 90% av fallen drar handbromsen, även på gjutet, plant golv inomhus. Hade det hänt på ssab så hade jag blivit retad för det i fikarummet i veckor efteråt. Vi får se hur det är här. Efter denna strapats körde jag bröst och triceps. Nu på kvällskvisten har det klarnat upp och jag gick ut en sväng. Resultatet blev blommor i lägenheten!

3 kommentarer:

  1. Inga problem, vi kompisar kan nog reta dig längre än några dagar för det där ;) ... Men misstag kan vi alla göra, så jag tror nog inte jobbarkompisarna kommer retas alltför mycket eller länge :D

    SvaraRadera
  2. vilken tur att du inte gjorde illa dig iallafall! =) //Mia

    SvaraRadera
  3. Jag hörde inte ett ord om det på jobbet idag... Antingen har de inte hört om det eller så pratar de om det bakom min rygg.

    SvaraRadera