tisdag 19 augusti 2008

Bekännelse

Jag har råkat halka in på onyttigheter igen. Chips, choklad och glass är det som oftast slinker ner på kvällen, när jag är lite sugen. Detta i kombination med att jag senaste veckan inte tränat så mycket gör att en ångest smyger sig på. Tjockis! Jag har inte en helt sund syn på mat, men jag jobbar på det. Problemet började för några år sedan, redan innan jag gick med i viktväktarna. När jag ätit för mycket/för dålig mat fick jag ångest och gjorde mig av med maten igen. Borta, glömt och förlåtet. Det hände inte speciellt ofta, nån gång i månaden bara. Hösten 2004 var sista gången jag gjorde så. Jag insåg att jag vet bättre än att göra så, att det är ett sjukt beteende och så bestämde jag mig för att det fick vara nog. Numer funkar allt bra så länge jag tränar, för då får jag väldigt lite sug efter sötsaker. Jag känner mig hälsosam och oövervinnerlig. Men efter några dagar utan träning kommer suget efter onyttig mat och om jag ger efter kommer sedan ångesten. Det finns en enkel lösning på problemet - att jag inte låter det gå mer än 2-3 dagar mellan träningstillfällena. Även om det bara skulle vara en promenad så gör det susen. Idag efter jobbet ska jag köra mage och axlar. Jag ska faktiskt ut och kika efter tips på nya övningar nu genast. ExRx

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar