lördag 9 augusti 2008

Långväga besök

Det vill till att laga god mat när ens matgäst åkt över 20 mil enkel väg bara för att jag lockat med mat. Jag lagade Kassler creole och han sa iaf att han tyckte det var gott. Jag tror faktiskt att han kom för det trevliga sällskapets skull med. :-) Det var flera år sedan vi träffades senast, när han bodde uppe i Luleå, men det kändes ändå som igår. Tur att han kom hit för dagen gick snabbt men vi hann ändå med 2 fika, en middag och en promenad på över en timme. Jag har visat honom hur man bär sig åt att gå vilse i Holmsund. Ja, jag gjorde det igen... Men trots det hann vi med att provsmaka proteinpulver med mintchoklad och jag tror att jag ger den 8 dips av 10 möjliga. Det var en tydlig mintsmak, men jag tycker att chokladsmaken var för klen. Jag hade visserligen blandat den lite för blaskigt tyvärr. Jag kan ju tillägga att jag provsmakat proteinpulver utan smaktillsatser och det var vedervärdigt. Kanske funkar med stora mängder mjölk eller nåt annat så att smaken döljs. Naturell får 2 dips.
Mintchoklad
Banan
Choklad
Vanilj
Jordgubb
Naturell

1 kommentar:

  1. Jajamensan, kasslern var god (och kaffet...och muffisen...och mint-chokladpulvret)! Men det var faktiskt det trevliga sällskapet som gjorde att jag åkte upp :) Var kul att träffas igen, ska försöka masa mig upp till Luleå också :D

    Lycka till med städandet och gå inte vilse i lägenheten nu ;)

    SvaraRadera