måndag 18 augusti 2008

Grå måndag

Det har regnat precis hela dagen men det har varierat mellan ofantligt många stora droppar till ofantligt många små droppar. Igår körde jag bil ner från Luleå för att på fredag lasta in mina prylar och för alltid vända ryggen åt Holmsund/Obbola. Nä, riktigt så illa är det väl inte... Bilen var guld värd i morse när jag efter lite mer än 4 timmars sömn gick upp och konstaterade att det ösregnade ute. Idag fick jag bara tråkiga jobb på jobbet. Det värsta var ute i reningsanläggningen där det rent av luktar dynga. Det är lite likt hönsskit till lukten. I vilket fall som helst var jag nära att få kväljningar av stanken. Det var så illa att när jag körde där ifrån och kände lukten från pappersbruket så var det en god doft. Alla kläder åkte på tvätt efteråt och Obbola-Karin fick sitta i bastun och svettas ett tag. Detta var verkligen en kontrast till helgen. För att muntra upp lite lägger jag in en bild i gårdagens inlägg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar