måndag 18 augusti 2008

Underbar helg

Min sista hemma-över-helgen-helg är slut och det var en underbar avslutning. När jag kom hem på torsdagskvällen hade sambon ordnat vitt vin, räkor och hemmagjord aioli. Smaskens. En klassisk kärleksmiddag. På fredagen åkte vi till Nordpolen och simmade och sen for vi ut till hm... svärmor ute i stugan. Mot kvällskvisten sjösatte vi kanoten och paddlade en sväng och det var så roligt! Så lugnt, så vackert, så skönt väder! På lördagen gick vi upp hyfsat tidigt och satte upp spånplattor på en av väggarna i stugan för att hindra mössen från att komma in. Sen tog jag en tur i blåbärsskogen och efter lite hjälp kunde jag åka hem med 4 liter blåbär. Väl hemma i lägenheten frös jag in bären för att någon gång längre fram göra sylt på dem. Sedan tittade lite folk förbi på alkoholhaltiga drycker och skitsnack. Söndagens två höjdpunkter var att besöka lilla familjen från E-tuna som var uppe på besök och kajakpaddlingsturen. Lilla familjen från E-tuna har världens sötaste lilla flicka som bara skrattar hela tiden. Måste fylla i ansökningsformuläret så att om jag nån gång får barn, så vill jag ha en som henne. Hon är ett riktigt charmtroll och hon har potential att bli ett litet busfrö. ;-) Efter fikat for vi förbi kajakklubben och Liten Karin har för första gången paddlat kajak. Inte nog med att jag kanotat för första gången på 15 år denna helgen, jag har testat att kajaka med. Det var hur kul som helst. Jag tyckte det var svårt att styra kajaken, men det ska nog gå bara jag lär mig tekniken. Det är helt klart nåt jag kan tänka mig göra fler gånger. En till bra grej med helgen är att jag fick min trasiga nätkabel till datorn utbytt. Livet känns helt ok. Och vet ni vad? :-) Jag flyttar hem på fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar