tisdag 22 juli 2008

Första lönen

Idag trillade första lönen in på kontot. Den var efterlängtad kan jag säga för från slutet på maj har jag levt på skatteåterbäringen och lånade pengar. Idag har jag betalat räkningar, betalat tillbaka lån och beställt en ny telefon. Ja, jag behöver en ny telefon! Och nej, det blir ingen iPhone. Telefonen jag har nu håller batteriet kanske 2 dagar och om nån får för sig att ringa efter en dag tar batteriet slut direkt. Jag har testat att köpa ett nytt batteri men det är samma sak, nästan värre. Hur går det ihop? Det braiga var att när jag gick ut på nätet för att köpa telefonen visade det sig att de hade den på tidsbegränsad rea och att det var 34 minuter kvar av tiden. Men jag sparade inga pengar, för jag köpte ett ekstra minneskort istället. :-D

3 kommentarer:

  1. Oh nice telefon! :) Du känner inte för att köpa en åt mig med? ;)

    /simm

    SvaraRadera
  2. hehehe, mina pengar försvinner oroväckande fort som det är. Nästan hälften försvann idag.

    SvaraRadera
  3. Lönen brukar ha en tendens att göra det :S Själv så får jag inte min förrän på fredag, men sen är det ju helg och då lär det försvinna en hel del :)

    Tur du har ett par löner till sen att ta av när hösten kommer :D

    /simm

    SvaraRadera