måndag 21 juli 2008

SJ

För att få tillbringa lite längre tid i Luleå tog jag tåget kl 17. Vad jag inte visste då var att vi skulle bli stående i Boden i två timmar för att vänta in tåget från Narvik. Två timmar innebär att sista bussen ut till obygden gått för kvällen. Vilket djävla sätt! Jag har inget förtroende för busstrafiken sedan strejken härom veckan och nu noll förtroende för SJ. Jag såg framför mig en promenad på 1,8 mil med packning eller att sova på parkbänk i Umeå tills första bussen 5:05. För att fördriva tiden ringde jag hem till mamma och pappa. Jag ringer nämligen gratis dit. Pappa var så gullig, sa att han skulle ordna pengar till taksi för mig. Men så kom vi på att pappa har en annan bank än jag och det skulle ta en bankdag för överföringen... Pappa ringde lillebror som har samma bank som jag och lillebror skulle ordna så jag fick pengarna. Men det hela löste sig på bästa sätt ändå, för de lyckades köra in en halvtimme, så jag hann med bussen med 10 minuters marginal. Imorgon är det jag som kontaktar SJ för ersättning för försenat tåg.

3 kommentarer:

  1. Jobbigt! Hur har det gått med SJ?

    /simm

    SvaraRadera
  2. Gaah! Det har jag förträngt! Ska köpa frimärke på ica imorgon.

    SvaraRadera
  3. Ja låt dom inte komma undan med det... Särskilt nu när det har framkommit att de har dubbelbokat en hel del tåg också :)

    /simm

    SvaraRadera