tisdag 15 juli 2008

Veckans sallad

Obbola-Karin är inte som vanliga Karin (eller Liten Karin heller för den delen). Den vanliga Karin gillar att laga mat, leta nya recept och äta god mat. Obbola-Karin strävar efter att befinna sig i köket så lite som möjligt. Jag har börjat med veckans sallad. Det innebär att jag gör en stor sats pastasallad, tonfisksallad eller nåt likande på söndagen eller måndagen och sen äter jag av den till lunch 4 dagar. Min favoritpastasallad är pastasallad med basilika och vitlök och den har jag visat tidigare i min andra blogg. Denna veckas sallad är snarlik, jag har bytt ut feta osten mot mozarella, tagit bort vitlöken och lagt till solrosfrön, coctailtomater och parmesan. Förra veckan åt jag tonfisksallad och veckan innan det hade jag två olika varianter av samma sallad. Blä, vilket tråkigt inlägg det blev. Får skriva bättre imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar