onsdag 30 juli 2008

Punktering

Yepp. Imorse när jag tog gröna faran för att cykla till jobbet lät det schoooo när jag rullade ut den ur cykelstället. Punktering. Jag har noterat att det varit lite luft i däcket och att "jag måste pumpa det snart!" men det är svårt att få tummen ur... Idag fick jag lida för det. Var ute i god till till jobbet och det var fint väder för en promenad. Det var till och med för varmt för att ha jacka på sig. Kom lite senare än jag brukar, men inte så farligt sent. Lånade repsats på jobbet, men sen kom jag fram till att bakhjulet behövs riktas och det är nog bra om jag köper ett nytt däck med... så jag for in på cykelbutiken i Holmsund (jo, vi har en sådan!) och pratade med honom och han gav mig ett bra pris. Vilket visserligen innebär att jag inte har nån cykel förrän måndag em. Jag skulle kunna hämta ut den i morgon em, men då hinner jag inte för då ska jag till Luleå!

2 kommentarer:

  1. Visst är det bra när man kan få "ett bra pris" på lite mindre orter? :) Lycka till med sista arbetsdagen för denna omgång, imorgon vid den här tiden är i Luleå (eller nästan iaf beroende på buss du hinner med) :D

    SvaraRadera
  2. Ujujuj... :-( Inte kul med punktering!

    SvaraRadera