onsdag 9 juli 2008

Träningsmusik

Jag anser att var form av träning kräver sin musikstil. När jag springer (ytterst sällan), cyklar eller går snabbt behöver jag musik som ger mig egergi och då poppas det upphottade versioner av välkända låtar och fötterna går som trumpinnar. Ur mp3-spelaren sprutar då E-type med låten Olympia, Country Roads, Magnus Uggla - Nitar och läder och Blümchen - Nur geträumt. Styrketräning i sin tur kräver tyngre musik. Rörelsen ska göras långsamt och koncentrerat tills musklerna bara tigger om nåd. Rätt musik för styrketräning är enligt min mening hårdrock och med hårdrock menar jag inte death metal men kanske vanlig metal... Whatever, skit i vad genren heter - Jag vill lyssna på Rammstein när jag tränar. Idag när jag kom till träningen var samma killar där som igår (vilarna) och liksom igår lyssnade de på fel musik - hiphop... *suck* sen drog det sig lite mer åt R'nB i långsamt tempo. *stön*Dessa killar dödar min träningsvilja. Jag saknar mina träningskompisar (min käre sambo/särbo och T) uppe i Luleå. Med trevligt sällskapgör det inget som det är P4 eller Lugna Favoriter som kommer ur högtalarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar