tisdag 1 juli 2008

Bodypump

Äntligen blev det av! Det var skönt att pumpa igen. Synd bara att lokalen var så liten och instängd och att det saknades ventilation. Jag var lite orolig hur det skulle vara eftersom jag inte kört pump på nästan ett år. Det kändes löjligt när jag lastade på vikterna och lyfte stången. Det kändes som en flugvikt men när låten började gå mot sitt slut kändes det ganska bra i musklerna ändå. Ska se om jag kommer ihåg vad jag körde:

Ben.........20 kg
Rygg.......15 kg
Bröst.......10 kg
Triceps...10 kg
Biceps.....5 kg
Utfall....... -
Akslar.....5 kg
Mage....... -

Jag hade nog kunnat köra lite hårdare på biceps, men jag hade kört slut på mig så på triceps att jag fegade lite. Hade nog kunnat lasta lite mer på alla, utom akslar och triceps om jag riktigt skulle ta ut mig. Vi får se hur det känns i musklerna imorgon. Jag känner av träningen från igår. Inte direkt träningsvärk, men det drar lite i musklerna. Planen är att träna något imorgon och sen köra vilodag på torsdag när jag inte har tid att träna pga att det bär av hemmåt! Fredag och lördag blir det förhoppningsvis träning på fvc.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar