lördag 26 juli 2008

Sola på Vitskärsudden

Planen för dagen var enkel. Packa strandväska, cykla till Vitskärsudden och njuta av att sommaren äntligen anlänt. Det enda som kunde sätta käppar i hjulet var vädret (och om jag varit tvungen att rycka ut) men solen sken från en molnfri himmel. När jag höll på att packa min väska gick jag och nynnade på min sommarmelodi. Min sommarmelodi är en Tomas Ledin-låt och det är inte "Sommaren är kort" utan "En dag på stranden". Det kommer sig av att när jag jobbade på campingen den där supervarma sommaren (1998?). Mornarna var svala, men solen hade redan börjat värma när jag cyklade till jobbet. Havet lyste blått och horisonten avtecknade sig skarpt mot den ljusblå himlen. Det blir en dag på stranden... Den känslan fick jag idag med. När jag kom till udden vid 11.30 var det inte så farligt mkt folk som jag fasat för. Det var många barnfamiljer men ungarna var charmiga och underhållande, inte alls jobbiga. Det var härligt att ligga där, solen värmde och havsbrisen svalkade. Vilket jag känner av nu ikväll eftersom jag antagit en lätt röd ton. Jag misstänker att det mesta kommer att ha lugnat sig till imorgon, men jag smörjer ändå in mig med fuktgivande lotion för att minska risken för att fjälla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar