måndag 28 juli 2008

Träningstankar

Min trogne vän, bloggläsare och träningsbollplank var här och fikade idag. Jag bjöd på hemmagjord hallonglass med fruktsallad och till det lite kaffe. Han var på väg söderut och passade på att titta in hos mig på vägen. Det var mycket trevligt! Allt träningssnack gjorde mig grymt sugen på att träna. Det och att jag inte tränat på två dagar. Den veckan när jag tränade så mycket har fått mig att inse att det är skönt att längta efter träningen, det blir mycket roligare då. Dessutom är det bra för kroppen att vila emellanåt. Eftersom jag var ordentligt utvilad idag och kände mig stark som en björn lastade jag på utav bara tusan och körde tills jag gutturalt genomförde de sista repsen. Efter träningspasset upptäckte jag att träningskläderna inte luktade sköljmedel som de brukar utan en fyllig doft av svett. Ahh! Det ska märkas att jag kört hårt!

2 kommentarer:

  1. Du kom väl ihåg att stretcha ordentligt nu när du kört lite extra hårt? ;)

    SvaraRadera
  2. Mja, jag stretchar litegrann iaf. Känner av triceps idag, men inte så det stör. Det är bara skönt.

    SvaraRadera