tisdag 22 juli 2008

Helgen som gått

Det blev en ganska stressig helg, fylld med roliga händelser. Fredag träning på dagen (ja, jag är stolt över mina akslar), sedan middag hos... hm... svärmor ute i stugan. Ett telefonsamtal gjorde mig sugen på att gå på födelsedagsfest på Porsön och det var också där vi hamnade senare på kvällen. Mycket trevligt. Lördag kom pojkarnas mamma och hennes pojkvän och lämnade lite saker innan de skulle vidare norrut. Sedan blev det smaskig glass och drickbart kaffe på 7th Heaven under tiden vi pratade om allt mellan himmel och jord. Mot kvällskvisten bar det av till inflyttnings/födelsdagsfest och det var kopiöst roligt! Men trots mycket alkoholhaltiga drycker under kvällen och natten hade jag vett att hinka i mig vatten innan jag slocknade. På söndagen gick äldste pojken upp innan oss?! Det är ovanligt... men jag antar att det var något roligt som lockade. Sedan var det packning och ångest över att lämna Luleå. Denna ångest kröntes sedan av paniken över att missa sista bussen till min kvart. De var helgen i korta drag. Vi hann inte mysa i soffan ens 5 minuter! Nästa gång jag åker upp ska myset planeras in i schemat.

3 kommentarer:

  1. Tycker nästa helg ska vara enbart en myshelg! Ni har ju några att ta igen :)

    SvaraRadera
  2. Det är ju lulekalaset med och hans bror med flickvän kommer upp från tokholm...

    SvaraRadera
  3. Ajdå.. blir inte mycket mys i soffan då inte :(

    SvaraRadera